15.4.08

تاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااج يافرحتى


التـــــــــــــاج دا جالى من كلمتى دودو ياجماعه
صديقتى الانتيم
وجالى تانى من ديــــــــــــــنا
اللى هنبقى أصحاب إن شاء الله
وعلى فكره كنت هبعته ليكى يادينا




قواعد التاج

اولا:اذكر عشرة اشياء عن نفسك

ثانيا:اختر خمس اشخاص تهدى لهم التاج

ثالثا:لا تهدى التاج لمن اهداه اليك

رابعا:عرف اللى بعتلك التاج انك نزلته عندك


اولا:عشر حاجات عن نفسى


أولاً : إسمى منى زكى حياتى اللى فاتت مفيهاش حاجه جديره بالذكر

غير إنى خدت بكالوريوس تجاره قسم محاسبه بتقدير مقبول



ثانياً:بحب الحريه وعارفه معناها ومتحمله مسئوليه الحريه الى بتمتع بيها



ثالثاً : أكتر صفه بحبها فى نفسى إنى بعمل ديليت لأى حاجه فى الدنيا

ممكن تضايقنى؛ ومش بسمح لأى حد ولأى حاجه إنها تأخد من تفكيرى وقت كبير

يعنى ممكن أسيب حقى مقابل إنى أحس بالهدوء والأمان وأريح دماغى من المشاكل

وممكن أستغنى للأبد وبرضايا عن حاجات مهمه جداً بالنسبه لى

لو حسيت إنها جات على كرامتى



رابعاً : أكتر صفه بكرهها فى نفسى إن حماسى لأى موضوع

بيتولد وبيموت فى نفس اللحظه؛ مش عارفه أنا ليه كده؟؟؟؟؟



خامساً : مش عارفه أتحرر من إحساسى بإنى مازالت طالبه



سادساً : بكره المشاكل والنكد والصوت العالى

والجدال وعلشان كده بهرب من مشاكلى ومش بحب أوجهها



سابعاً : صعب جداً جداً إن الدموع تنزل من عينى

دموعى قريبه جداً لكنى بتحكم كويس في نفسى علشان محدش يشوف دمعه واحده منى



ثامناً : إنسانه غير إجتماعيه بالمره

بكره الكلام وبحب الصمت

علشان كده مش بحب أتعامل مع الناس

رغم إنى ممكن أتعامل معاهم كويس



تاسعاً : نفسى بجد أستقر فى حياتى فى كل شئ

نفسى أكون قادره إنى أحدد أهدافى فى الحياه

المرحله اللى بعيشها دلوقت أكتر مرحله مش حاسه فيها بالإستقرار

حاسه إنى تايهه فى الدنيا الوسعه دى



عاشراً : أحلى لحظه عندى لما يجى عليا الليل وأجى أحط رأسى على المخده

وأحس بجد إنى أستاهل النوم

يعنى أحس إنى عملت فى يومى كل اللى مطلوب منى



خلاص كده أنا قلت بما فيه الكفايه عن نفسى



أنا هبعت التاج دا لمين؟؟؟؟؟؟؟؟؟

صاحب المضيفه

البصيره

موناليزا

فزلوكه

تايه ومش تايه

22 comments:

صوت من مصر said...

اول تعليق لكن التاج ده وضح بجد انك انسانه فوق الوصف
وتانى حاجه الفيلم الى جاى ايه يا منى ذكى

تــــايه ومش تـــايه said...

انا جيت بسرعه اهوه
تاج جميل
وده اول تاج يوصلنى

مدحت محمد said...

بجد انا ممتن ليكى اوى
وسعيد اوى بالتاج
رغم انه اصعب تاج
عشان هتكلم فيه عن نفسى
عاجبنى اسلوبك اوى
فى تدليت كل الاشياء اللى بتضايقك
بجد اناا للمرة التانية ممتن ليكى جدا
الف شكر والف تحية

موناليزا said...

تعرفى يامنمون اننا فى سابعا متفقين وعلى فكرة انتى شجاعة جدا لان انا بعتبر اللى بيتكلموا عن نفسهم وصلوا لمرحلة عالية اوى من المصارحة مع النفس اعذرينى لو الاجابة اتاخرت شوية وهستنى تجاوبى ع التاج بتاعى
دمتى بخير

dina said...

كان معايا حق اهديلك التاج دا و طبعا انا متأكدة اننا حنبقى اصحاب اوى باذن الله وجالى تانى من و شفتى بقى..تعديت بيكى قبل ما تتعشى بيا و تبعتيلى التاج دا...على فكرة احنا فى بيننا حاجات كتير مشتركة يا منى..انا بردو بكره الصوت العالى و النكد و مستحيل اخلى حد يشوف دموعى زيك....انتى بجد شخصية زى العسل و ان شاء الله المرحلة الجاية يكون فى استقرار بشكل اكبر فى حياتك و انا واثقة انك باذن الله حتقدرى تحققى دا

تحياتىىىىىىىىىى

حائر في دنيا الله said...

النوم هو الحالة التي أعرف من خلالها هل أنا إنسان صالح ام العكس

ردودك جميلة جدا

لك تحياتي

السلام عليكم

عمو احمد said...

بوجه عام انتى انسانه بتحب الهدوء وبتخاف من المشاكل بشكل كبير لدرجه انك حتى مبتحوليش تحليها وممكن تسيبى حقك عشان شويه هدوء

بس انا شايف ان ده غلط ويعتبر درجه من درجات السلبيه,مينفعش تسيبى حقك عشان تحسى بالهدوء او الامان
امال ازاى يابنتى حتعيشى فى الدنيا دى
مابقلش تكونى بتاعت مشاكل بس لو ليكى حق اوعى تسيبيه او تفرطى فيه
وبالنسبه للاستقرار فده بتهيالى حيظهر لما تحددى هدفك فى حياتك وتبداى تشتغلى عليه

ملحوظه:مينفعش تقولى على حياتك مفيهاش حاجه جديره بالذكر
اكيد فيها حاجات كتيره اوى بس يمكن عملتيلها ديليت وانتى مش واخده بالك

mnoon said...

صوت من مصر

مبروك ياباشا على التعليق الأول
وبالنسبه لأنى إنسانه فوق الوصف
فربنا يكرمك وتجامل ديماً
أما بأه الفيلم اللى جاى ليا
فهو فيلم
موجوده أنا
تبقى إسمعه وقولى رأيك

سلام يامحمد

mnoon said...

تايه ومش تايه

شاطر جيت بسرعه البرق
منتظره ردك عليه
وعلى فكره هو برضه أول تاج يوصلنى


سلااااااااام

mnoon said...

مدحت محمد

التاج لا صعب ولا حاجه
بكره أشوفك هتكتب إيه
أنا واثقه إنك هتبدع
يالله بأه جاوب عليه

سلاااااام

mnoon said...

موناليزا

بجد أنا كده صريحه مع نفسى
أنا ممكن أكتب مجلدات عن نفسى
لكنك مش هتطلع منها بحاجه مفيده
لأنها هتكون مليانه متناقضات غريبه جداً

وإن شاء الله هجاوب على التاج بتاعك
سلاااام

mnoon said...

ديــــــــــــــنا

شكراً جداً على التاج
وبرضه الأحساس متبادل
أنا حاسه بتشابه فى الشخصيه ما بينا

وشكراً على تعليقك الجميل

mnoon said...

حائر فى دنيا الله

أكيد النوم هو اللى بيكشفنى قدام نفسى
لأنى بحس كتير إنى مستهلش النوم
لأنى معملتش فى يومى اللى يستحق الراحه
ونفسى ألاقى حاجه أعملها فى حياتى
تخلينى أستحق الحياه
وهى دى مشكلتى الكبيره

إدعيلى ربنا يوفقنى

mnoon said...

عمو أحمد

أنا كنت عايزه أهديك التاج ده
بس يالله اللى سبق أكل .....
المهم إن كل اللى يعرفنى يوصفنى بالهدوء
بس أنا مش شايفه نفسى كده

بجد من كتر المشاكل اللى فى الدنيا
بحاول أريح دماغى
وأبعد عنها
وعارفه ومتأكده إن دى سالبيه

وساعات الواحد بيسيب حقه
لأن حقه بيكون مع ناس بيحبها
وبيصعب عليه يخلق مشاكل
مابين الناس دى
فاهمنى أكيد

سلااااااام

استراحة محمد said...

حسيت قوى كلامك وانتى بتقولى اكتر حاجة بحبها لما تيجى عليا لحظة النوم وبحس انى عملت كل حاجة فى اليوم
شعور الواحد بالرضا عن نفسه واحقيته فى الراحة بيخلى للراحة طعم تانى
تحياتى ليكى بجد يا منون

FaceMoon said...

كلام جميل خالص واسلوبك اجمل
وبتفق معاكى فى حاجات كتير منهم انى مش
قادرة اتحرر بأنى طالبة برضة
ونفسى تعلمينى ازاى اقدر اعمل ديليت زيك كدة لاى حاجة تتضايقنى لانى مبعرفش
ربنا يوفقك وتحققى كل اللى تتمنية
تحياتى

العاشقة said...

جميل أن تكون أول زيارة لي ها هنا تحمل كل هذا الكم من المعلومات
:)

عدة نقاط لفتت انتباهي وأحيكِ عليها
موضوع الدموع العزيزة
وتقديرك للحرية ومسؤولياتها
وتولد حماسك وموته

في الأوليان بوركتِ وزادكِ الله من فضله
وفي الثالثة
حاولي أن تكون رغبتك ودافعك للحماس أكثر أهمية وعمقا وتأثيرا في نفسك وفكرك
حتى تظل أكبر وقت ممكن

....

سلامات مُسبلات
:)

walaa said...

البلوج بتاعك اسمه شبه البلوج بتاعى صدفه غرييبه ه
واجابتك جميله على التاج وعندك حق البعد عن الناس غنيمه بس بلاش البعد الجامد ده
تحياتى ولاء

mnoon said...

إستراحه محمد

أنا كل يوم بيعدى بحس إنى مستهلش النوم
ولا الراحه
لأنى فى الحياه مش بعمل حاجه
لكن فيه سر هقوله لك
فى حاجه قريب لو تمت هبقى سعيده جداً
وهستاهل النوم والاكل كمان

mnoon said...

facemoon
بصى بأه هاتى كشكول كبير وقلم وتعاليلى
وأنا هعلمك إزاى تعميلى ديليت
وإزاى تعملى كنسل
وإزاى تنظفى الريسيكل بن من أى حاجه فيها

ومتنسيش تجيبى فلوس الدرس معاكى

mnoon said...

العاشقه

شكراً جداً على تعليقك ونصيحتك الغاليه

وبإذن الله هحاول

سلامات مسهوكات

mnoon said...

ولاء

رب صدفه خير من ألف ميعاد

موجوده أنا موجوده

دا أسم البوج الجديد

بتاعنا أنا وإنتى ولا حد تلاتنا

سلااااااااام